De Online Krant

Lampje
Moderator
Berichten: 239
Lid geworden op: 01-11-2017 15:37

Bericht door Lampje » 03-04-2018 17:47

[quote="apolonia"]
Las wel dat er een huizen te kort is in NL en dat men er nu over denkt , in de weilanden te bouwen.
Koeien eeuwig op roosters in de stal ? nu ja! staan ze toch al .
.[/quote]

NEE

Ik heb het al heel vaak gezegd, dus nu dan voor de laatste keer: de meeste koeien lopen hier altijd, zodra het gras weer genoeg gegroeid is, in de wei.
Onze minister van landbouw heeft ergens de eerste kudde officieel losgelaten voor het plezier dat er te beleven is van die rondspringende blije koeien na de koude winter.
Waren leuke foto's in de krant.
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan.
klaver
Site Admin
Berichten: 168
Lid geworden op: 31-10-2017 16:35

Bericht door klaver » 03-04-2018 17:49

[quote="Dewida"][quote="klaver"]Ik zie een AD artikel over sportclubs en de privacywet[/quote]

Ja, daar had ik het toch ook over?....

[quote]Duizenden sportclubs niet klaar voor nieuwe privacywet

Duizenden sportverenigingen in Nederland hebben hun administratie nog niet op orde voor de nieuwe, strenge Europese privacywet die over 7 weken ingaat.
Bestuursleden, die niet precies op papier hebben staan wie wel en niet inzage hebben in persoonsgegevens van leden, kunnen uiteindelijk worden beboet.[/quote][/quote]

Maar omdat Apo dat niet kon vinden begon ze over huizen bouwen in het weiland en daar reageerde ik dan weer op
Dewida
Berichten: 270
Lid geworden op: 31-10-2017 17:53

Bericht door Dewida » 03-04-2018 17:50

Apolonia zou eens wat dichterbij moeten komen wonen.

Heeft een totaal verkeerd beeld van huidig Nederland en een veel te misplaatste van Frankrijk.
Klein zijn kan óók leuk zijn.
apolonia
Berichten: 184
Lid geworden op: 06-11-2017 06:21

Bericht door apolonia » 03-04-2018 18:01

[quote="klaver"][quote="apolonia"]
Nederland is het land van de regeltjes en als de Nederlander naar het Buitenland verhuist!
Nemen ze deze regeltjes keurig mee.
.[/quote]
Nederland is een rotland met vreselijke inwoners ! Allemaal racisten en hokjesdenkers. Wees maar blij dat je in Frankrijk zit waar alles koek en ei is.....[/quote] :lol:
Dan hebben ze ook nog geen gevoel voor wat humor
En zitten zo op de kast, hebben meteen hun oordeel klaar, over het wonen in Frankrijk .
Maar nooit vragen hoe of wat , dingen uitwisselen kan een leuke conversatie geven.
Terwijl de meesten met vol gepakte Sleurhut op vakantie gaan naar Frankrijk ( op Hollandse camping)
En volgens de Fransen !krenterig .

Plaag toch maar een beetje , ik ken ook hele leuke Nederlanders, die gewoon hun hoed op houden als ze op visiten gaan.;-)


Net voor de Paasdagen en de inkopen er voor! een grote staking van de " Carrefour" super markt winkel keten ( is van Appie Hein)personeel .
Nu vandaag een beginnende Staking van de Franse Spoorwegen , hoe lang?
Het publiek is er voor al hebben ze er last van , zo doe je dat (middelvinger) .
Hier op TF moet er toch eentje tegen het ik hou van jou in gaan .
:wink:
Was trouwens in juli nog in Nederland en er dwars door heen met de auto .
Vele woon wijken in de weilanden vlak aan de snel weg , 2 koeien op een groene postzegel .
En mijn geliefde geboorten stad Amsterdam verzoop onder het Toerisme en hun Amusement .
Vrees dat ik dat niet meer kan , mijn schuld.

Al hoewel! Een Hollands " Struin pad" vind ik best een top idee vooral de kosten van 50.000 voor een gemeente te betalen.
Wat is een struinpad! dat is een kleine zand paadje naast een ge asvalteerd pad .
Tja ! :roll:
En een Tiscali of Wanadoo Forum word het hier nooit .

Lampje !
Nederland moet zijn Veestapel drastisch minderen van wege te veel aan
CO 2 uitstoot , wat boven de EU norm is.
Minder vlees gaan eten en men denkt aan een hogere BTW op vlees en zuivel producten . krant " Volks krant "
Probeer ook eens de andere straat buiten je eigen
Dewida
Berichten: 270
Lid geworden op: 31-10-2017 17:53

Bericht door Dewida » 04-04-2018 06:04

AD-Online 4-4-2018:


[b][size=20]‘Kolonisten’ van Catan? Dat mag niet meer![/b][/size]

De fabrikant van het populaire bordspel Kolonisten van Catan heeft – in alle stilte – de naam van het spel veranderd in Catan.
Want: ‘het woordje kolonisten heeft een nare bijsmaak’.

Fabrikant 999 Games heeft het woord ‘Kolonisten’ verbannen van de dozen en boekjes bij het gezelschapsspel Kolonisten van Catan.
,,Die term is sinds een jaar of tien zó beladen geworden, dat we het niet meer willen gebruiken voor onze spellen”, zegt woordvoerder Bert Calis van 999 Games.

Elk jaar kreeg de spellenfabrikant klachten binnen van instanties en consumenten. ,,Dat we met deze naamgeving teruggingen naar de oude, blanke roots.
Dat soort ongein.
We werden gewezen op de negatieve aspecten van het Nederlandse koloniale verleden.
Het woordje ‘kolonisten’ heeft een nare bijsmaak.
Daar wilden we van af.”

De spellenfabrikant kreeg onder meer kritiek uit pro-Palestijnse hoek.
[color=red],,Sommige mensen stelden dat we hiermee steun gaven aan de bouw van Joodse nederzettingen op de Westelijke Jordaanover, een moderne vorm van kolonisatie.
Maar dit spel is echt niet bedoeld om politiek te bedrijven.”[/color]

Totaal van het padje af............maar wél hun zin gekregen..... :evil:
Klein zijn kan óók leuk zijn.
klaver
Site Admin
Berichten: 168
Lid geworden op: 31-10-2017 16:35

Bericht door klaver » 04-04-2018 08:21

Door dit soort flauwekul wakker je de tweedeling juist aan. 'Mens erger je niet' zou een betere speltitel voor die zeikerds kunnen zijn.
kasongo
Berichten: 129
Lid geworden op: 13-11-2017 13:12

Bericht door kasongo » 04-04-2018 14:30

De reactie van Theo Francken, Minister voor Asiel en Migratie in de Belgische federale regering


[i]"Ik ben helemaal klaar met die politiek-correcte WAANZIN. Welke zinnige mens stoort zich hier nu aan? Het lijkt wel of álles kapot moet. Het is allemaal onze schuld en het enige wat wij - blanke Europeanen - nog mogen voelen is SCHULD EN SCHAAMTE.
En al die bedrijven die in die politiek-correcte Europese zelfhaat meegaan, daar moet ik ook al niks meer van hebben. Toon eens wat ruggengraat! 👎👎👎

Deel als je het eens bent. Protesteer zo mee en toon dat het OVERGROTE deel van de bevolking het helemaal gehad heeft met deze politiek-correcte waanzin!"[/i]
Dewida
Berichten: 270
Lid geworden op: 31-10-2017 17:53

Bericht door Dewida » 04-04-2018 16:47

Klein zijn kan óók leuk zijn.
Lampje
Moderator
Berichten: 239
Lid geworden op: 01-11-2017 15:37

Bericht door Lampje » 04-04-2018 17:01

Een andere medewerker van 999 Games geeft aan dat het nieuws over de naamswijziging intern een ‘enorme rel’ is geworden.

Mooi zo.
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan.
kasongo
Berichten: 129
Lid geworden op: 13-11-2017 13:12

Bericht door kasongo » 04-04-2018 17:01

[quote="Dewida"]...het vervolg...:
[url=https://www.ad.nl/binnenland/fabrikant- ... ~afb3b547/]KLIK[/url][/quote]

[i],,Maar blijkbaar was er nog een reden waar ik gisteren nog niet van wist'',[/i] zegt de woordvoerder.
het bedrijf heeft nog een nachtje nagedacht om een reden te vinden.

Catan blijkt dus een kat te zijn; ze valt op haar poten. !!!![/i]
Plaats reactie