Laatste nieuws

Plaats reactie
kasongo
Berichten: 129
Lid geworden op: 13-11-2017 13:12

Bericht door kasongo » 05-02-2018 18:04

in de gemeente waar kasongo woont bedroeg de gemiddelde erfenis 179.000 €
kasongo
Berichten: 129
Lid geworden op: 13-11-2017 13:12

Bericht door kasongo » 05-02-2018 18:16

[quote="klaver"]Dat vind ik een onredelijk percentage ! Is daar geen verzet tegen ?![/quote]

Wie voldoende rijk is vindt altijd wel een middel om de last te verlagen : inbreng van activa in een vennootschap, eventueel een stichting naar buitenlands (bv Nederlands) recht.
Schenking bij leven van de naakte eigendom (bij overlijden vervalt het vruchtgebruik en verwerft de naakte eigenaar kosteloos de volle eigendom).
Je kan verhuizen naar Brussel of Wallonië (je moet daar wel vijf jaar wonen, enz .... daar zijn de tarieven in bepaalde gevallen gevoelig lager, en soms ietwat hoger.
Je kan duo-legaten nalaten met een organisatie als mede-legataris; een ietwat speciale techniek die ook vereist dat de erfenis "de moeite waard" is; en ook hier zijn Brussel en Wallonië goedkoper dan Vlaanderen.
apolonia
Berichten: 184
Lid geworden op: 06-11-2017 06:21

Bericht door apolonia » 06-02-2018 07:04

Je geld als je dat hebt! lekker op maken aan heeeele leuke dingen.
Ik weet niet of dat ook in Belgie of Nederland op gaat?
Maar hier kan je tijdens leven je huis verkopen aan de Bank , die dat dan na Overlijden het in beslag neemd.
Probeer ook eens de andere straat buiten je eigen
kasongo
Berichten: 129
Lid geworden op: 13-11-2017 13:12

Bericht door kasongo » 06-02-2018 08:54

[quote="apolonia"]
Ik weet niet of dat ook in Belgie of Nederland op gaat?
Maar hier kan je tijdens leven je huis verkopen aan de Bank , die dat dan na Overlijden het in beslag neemd.[/quote]

kasongo is een grote voorstander van de opeethypotheek of omgekeerd woonkrediet.
Bestaat in België nog niet;je kan wel je huis verkopen tegen lijfrente met voorbehoud van vruchtgebruik of van recht van bewoning.
Lampje
Moderator
Berichten: 239
Lid geworden op: 01-11-2017 15:37

Bericht door Lampje » 06-02-2018 17:01

Ik heb een huurhuis en dat bevalt me prima.
Kort geleden begaf mijn CV ketel het, ff een telefoontje en de monteur kwam.
Hij zag dat het beessie echt op was, dus kwam er een nieuwe ketel.
En mijn beurs kon lekker gesloten blijven.

Verder doe ik wat Ploon zegt: niks oppotten, behalve een buffertje voor eigen machinerie die stuk gaat.
Verder leuke dingen doen, herinneringen daaraan zijn meer waard dan geld.

Gisteren nog heerlijk met een vriendin in een leuke tent gegeten en uren gepraat, met natuurlijk wijn er bij. :lol:
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan.
apolonia
Berichten: 184
Lid geworden op: 06-11-2017 06:21

Bericht door apolonia » 07-02-2018 07:31

Had hier in dit huis ( eigendom) een CV instalatie en mijn warme water gaat er op .
Deze begaf het ook en was ook te oud , met een kleine erfenis van een vriedin !
Is er een nieuwe gezet Gut wat een dure dingen ( Bosch) door mijn Loodgieter CV monteur haha weet ik! veel.
Sinds September en de plaatsing gesijk , Bosch gebeld maar hebben geen Technici in mijn gebied .
Telefoon nummer van een firma gekregen van ze met wie ze samen werken .
Bleek dat die van de broer van een vriendin hier te zijn en instaleren ketels .
2 monteurs en gesleutel , weet zeker dat hij zei " een nieuwe brander" en dat na 3 maanden .???
Gewoon klote geinstaleerd , ik vermoed dat ze de rekening naar Bosch of meer mijn Loodgieter gestuurd hebben .( had 2 jaar garantie)
De mijne was heel laag alleen de verplaatsing van de monteurs en wat bleek!, geen Thermostaat! gewoon vergeten .
Deze CV staat in mijn Garage/schuur dus eigenlijk buiten , gaat loeien vanwege de kou buiten en zuipt Olie.
Komen nu een Thermostaat in huis monteren , soms zijn die Latijnen achter het behang te plakken.

Huren is hier heel moeilijk , men noemd het hier " Huur Nomade" mensen die huren en de boel mollen dan zonder huur te betalen vertrekken nog de schade.
Dus men verhuurd niet graag , huurders staan hier onder meer bescherming dan de eigenaren.
Probeer ook eens de andere straat buiten je eigen
kasongo
Berichten: 129
Lid geworden op: 13-11-2017 13:12

Bericht door kasongo » 07-02-2018 12:11

[quote="Lampje"] ... En mijn beurs kon lekker gesloten blijven....[/quote]

Betalen doe je in elk geval, op voorhand of/en later.

De verhuurder, tenzij hij teert op gemeenschapsgeld -en dat is evenmin gratis- rekent al zijn kosten en afschrijvingen door in de huur. Indien hij dat niet kan, zal hij geleidelijk aan een minderwaardig product leveren.
Daarenboven zit in de huur nog een vergoeding voor het geïnvesteerde kapitaal, voor het beheer van de woning, én een risicopremie voor slechte huurders/betalers. (je betaalt dus ook in plaats van de slechte huurders)
Op lange termijn is huren aldus duurder dan je eigen woning bewonen (ook eigen woning eventueel verworven met lening).

Heb je een eigen woning dan beslis je grotendeels zelf of/wanneer/hoe je herstellingen of aanpassingen uitvoert. (bij een flat met gemeenschappelijke delen ligt dat iets anders, maar je blijft medezeggenschap hebben).


Daarenboven heb je nog een leuke rest/over/meerwaarde op het einde van de rit wanneer je kleiner gaat wonen of je intrek neemt/moet nemen in een bejaardenbatterij.

°
Lampje
Moderator
Berichten: 239
Lid geworden op: 01-11-2017 15:37

Bericht door Lampje » 07-02-2018 16:37

[quote="apolonia"]
Komen nu een Thermostaat in huis monteren , soms zijn die Latijnen achter het behang te plakken.[/quote]
Een monteur hier werkt gewoon een vaststaand protocol af, maar die moet dan ook in complete straten met huurhuizen de boel onderhouden. Dat is gewoon routine.

[quote]Huren is hier heel moeilijk , men noemd het hier " Huur Nomade" mensen die huren en de boel mollen dan zonder huur te betalen vertrekken nog de schade.
Dus men verhuurd niet graag , huurders staan hier onder meer bescherming dan de eigenaren.[/quote]

Hier zijn juist veel meer huur- dan koophuizen.
De meeste van wooncorporaties die rijkssubsidie krijgen, of van grote particuliere beleggers die een wijk laten bouwen, zoals mijn huis.
Alle rechten en plichten van beide zijden staan vast in de wet.
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan.
apolonia
Berichten: 184
Lid geworden op: 06-11-2017 06:21

Bericht door apolonia » 07-02-2018 17:23

Hier zijn het eigendoms huizen en Geld belegingen en de Fransen zijn ongedisiplineerd.
Net een mieren hoop waar ze allemaal een andere kant uit gaan .
Moet je even aan wennen maar is wel zo levendig.
Probeer ook eens de andere straat buiten je eigen
Lampje
Moderator
Berichten: 239
Lid geworden op: 01-11-2017 15:37

Bericht door Lampje » 08-02-2018 17:16

Ik ben toch wel blij met de snelheid plus de degelijkheid waarmee je hier allerlei klussen kunt laten doen.
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan.
Plaats reactie