Grappiig, leuk of bizar nieuws

Plaats reactie
Lampje
Moderator
Berichten: 239
Lid geworden op: 01-11-2017 15:37

Bericht door Lampje » 11-02-2018 15:27

[quote="apolonia"]ik eet het liefst schaap van een maand of 8/9 .
[/quote]

Ik ook, of nog ouder, dan smaakt het tenminste naar schaap.
Gelukkig voor mij hebben we hier een winkel van mensen uit Syrie, met veel aparte producten en zowat alle kruiden die er in de wereld bestaan.
Zijn zoons staan op de Oosterse Markt in Beverwijk en nemen elke vrijdag daarvandaan vers schapenvlees mee voor hun vader.
Die vriest het in porties in, dus daar kan ik terecht.
Hij heeft heel grote koteletten en ook voor vlees van de schouder.

Hij spreekt heel goed Nederlands, en laatst maakte ik een geintje toen ik dat kocht: "Ik heb een schouder nodig om op uit te huilen".
Hij moest lachen, en sindsdien krijg ik altijd ff een arm van hem om mijn schouders. :lol:
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan.
Lampje
Moderator
Berichten: 239
Lid geworden op: 01-11-2017 15:37

Bericht door Lampje » 11-02-2018 15:30

[quote="kasongo"]In Frankrijk worden de boerenkolen aangeduid met hun Amerikaanse naam "kale" en hebben de laatste jaren een vrij groot succes in snobrestaurants[/quote]

Hihi, terwijl het hier zowat volksgroente nummer één is.
Wel telen een paar bio-boeren hier zwarte boerenkool (eigenlijk heel donkerpaars) en dat zie je dan weer wél in restaurants.
Ze telen ook paarse winterpenen, die vind ik veel lekkerder dan de oranje.
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan.
apolonia
Berichten: 184
Lid geworden op: 06-11-2017 06:21

Bericht door apolonia » 12-02-2018 07:16

Kasongo! heb het echt hier nog niet gezien , zelfs niet in mijn Supermarkt Carrefour = Appie Hein .
Maar Misschien in Parijs ? bij mij hebben ze traditionele Moestuinen .
En nu de tijd van het zoeken naar de jonge " Pis en Lit" of te wel paardenbloemen groen voor sla.

Zie je Lamp! jij ben niet Moslim schuw en je ziet ook dat ze gevoel voor humor hebben .
En dan nog lekkere dingen te eten , reken maar dat dat goed vlees is .
Vraag eens hoe zij! dat klaar maken en vooral de Schapen ragou van de nekwervels.
Nooit te oud om te leren van anderen culturen.

Nu lees ik dat 10.000 de Pensionado's Nederland ontvluchten naar het Buitenland.
Er staat!
" Nederland is Ziek"
De Hufterigheid de Prijsstijgingen het geklooi met het Pensioen .
Sommige gaan heen en weer tussen het land dat ze uitkozen en Nederland vanwege familie.
Andere wonen voor goed in het land van keuze.
Tja! allemaal snobs toch zoals ik :wink:
Het gekke is alleen dat men in een land van keuze toch boven op elkaar gaan wonen .
Dus de kneuterigheid blijft , maar als men er gelukkig mee is , gewoon de aard van het beestje . :P :wink:
Probeer ook eens de andere straat buiten je eigen
klaver
Site Admin
Berichten: 168
Lid geworden op: 31-10-2017 16:35

Bericht door klaver » 12-02-2018 10:06

[quote="apolonia"]
Het gekke is alleen dat men in een land van keuze toch boven op elkaar gaan wonen .
:wink:[/quote]
Dat is niet gek ! Dat zie je hier in Nederland ook; mensen van eenzelfde cultuur / taalgebied kruipen op elkaar .
Lampje
Moderator
Berichten: 239
Lid geworden op: 01-11-2017 15:37

Bericht door Lampje » 12-02-2018 15:51

Wat de vluchtelingen/buitenlanders betreft heeft dat meer te maken met de woningtoewijzing.
Ze komen altijd terecht in de goedkoopste huurwoningen en zo loopt zo'n wijk in de steden vanzelf vol met niet Nederlanders.

In kleine gemeenten, en ook hier, zijn de woningen minder prijzig en krijgen ze dus een huis waar er op dat moment een leegkomt, volgens het aantal dat de gemeente daarvoor krijgt van de wooncorporatie. Zo wonen ze verspreid en integreren daardoor veel sneller.

Mede omdat de bevolking hier in de Noordkop erg open en hartelijk is ingesteld, hetgeen vrienden en vriendinnen van mijn meiden elders in het land altijd opmerkten als ze hier kwamen logeren en mee uit gingen "Jeetje, wat gezellig hier, je hoort er meteen bij, dat is bij ons wel anders"."
Ze kwamen bijvoorbeeld uit Delft, Zandvoort en Amsterdam, vrij divers dus.
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan.
kasongo
Berichten: 129
Lid geworden op: 13-11-2017 13:12

Bericht door kasongo » 12-02-2018 16:17

[quote="apolonia"]Kasongo! heb het echt hier nog niet gezien , zelfs niet in mijn Supermarkt Carrefour = Appie Hein .
Maar Misschien in Parijs ?
[/quote]

[url=https://www.enviedunerecette.com/2018/0 ... ale-poele/][color=red]Dit[/color][/url] mag JIJ even lezen.
Die "délicatesse" vind je waarschijnlijk niet bij de Franse Appie
apolonia
Berichten: 184
Lid geworden op: 06-11-2017 06:21

Bericht door apolonia » 13-02-2018 09:29

Nou zie je Kasongo! zit ik gewoon in het verkeerde Departement.
Ga mij beklagen en de kool is nog wel het nationale eten in deze arme provincie .
Ik ben geen kool eter , alleen de lucht al .
Probeer ook eens de andere straat buiten je eigen
klaver
Site Admin
Berichten: 168
Lid geworden op: 31-10-2017 16:35

Bericht door klaver » 13-02-2018 13:03

[quote="apolonia"], alleen de lucht al .[/quote]

Die komt meestal een tijdje na het eten !
Lampje
Moderator
Berichten: 239
Lid geworden op: 01-11-2017 15:37

Bericht door Lampje » 13-02-2018 17:35

:lol: :lol: :lol:

Ploon, je moet kool ook niet koken, maar roerbakken, het moet nog knapperig blijven.
Boerenkool ruik je trouwens veel minder.
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan.
apolonia
Berichten: 184
Lid geworden op: 06-11-2017 06:21

Bericht door apolonia » 15-02-2018 08:08

Roerbakken ! was ik helemaal vergeten dat woord , ik Wok wel eens .
Heb een Indonesische Wok, die zijn van gietijzer met ronde bodem.
Dan gebruik ik Chineze kool dat is niet zo koolachtig.
En ben nu na Klaver zijn wetenschap van er na! nog huiveriger geworden. :wink:
Ach! in je eentje maak je niet zoveel heisa van dat alles .(eet wel schoon hoor)
Wat de Kolen betreft! is dat een zeer gezond eten met alles er in wat men nodig heeft.
Eet wel veel Zoete Aardappels , en heb liever rauwkost dan gekookte groente.

De God van Frankrijk is pas overleden in de vorm van een zeer beroemde Keukenmeester.
Voor mij "de Kleren van de Keizer" voor 300 euro per menu en met zoveel blahblah!
Dat je het eigenlijke voorwerp niet meer proefden , koken voor mij is " Doseren"
Wat ik ook flauwekul vind is Gourmetten , een dure naam voor geklooi met hele kleine pannetjes.
Een Franse naam maar hier heb ik dat nog nooit gezien .
Zal Kasongo mij wel weer tegen spreken :wink:

Bon Apetit
Probeer ook eens de andere straat buiten je eigen
Plaats reactie