Nepnieuws.

Plaats reactie
Lampje
Moderator
Berichten: 239
Lid geworden op: 01-11-2017 15:37

Nepnieuws.

Bericht door Lampje » 06-11-2017 15:53

Op Facebook staat een filmpje van de Volkskrant over nepnieuws op internet.

Hun verslaggever Maarten Keulemans heeft e.e.a. uitgezocht aan filmpjes die niet kloppen.

Op een er van zie je een flatgebouw in Nederland waar boven de ingang en Arabische tekst staat.
"Zover is het al gekomen in ons land" zegt de maakster van de foto.

Maarten ging er kijken: het is een lang flatgebouw, en boven elke ingang staat een tekst, steeds in een andere taal, en het betekent steeds hetzelfde: "Welkom in dit gebouw"

Zo worden we dus bedonderd en wordt de haat tegen anderen aangewakkerd.
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan.
Dewida
Berichten: 270
Lid geworden op: 31-10-2017 17:53

Bericht door Dewida » 06-11-2017 17:41

Wat doe je eraan ?
Vindt het best wel een zorgelijke situatie , eigenlijk.
Kun je ernstig de boel mee beinvloeden voor wie er niet doorheen kan kijken....voor zover dat trouwens redelijkerwijs mogelijk is.
Want wat is echt en wat niet?.....eraan ruiken helpt niet.
Klein zijn kan óók leuk zijn.
ienepien
Berichten: 19
Lid geworden op: 31-10-2017 22:34

Bericht door ienepien » 07-11-2017 03:51

Dat is geen nepnieuws; de Arabische tekst staat er wel degelijk, maar verneukeratief nieuws, zoals bijna al het voorpaginanieuws in de Story, Privé enz.
Ik vind het overigens wel bijzonder aardig dat ook het gespuis welkom wordt geheten (eh .. geldt voor alle nationaliteiten hoor :wink: :mrgreen:
) Nee, zonder dollen .. een leuk idee!

Het nepnieuws/misleidende nieuws in de roddelbladen is om te trikkeren, om je over te halen het artikel te lezen c.q. het blad te kopen.
Het artikel dat de Volkskrant aangehaald wordt (heb ik niet gelezen) is inderdaad bedoeld om haat te zaaien.

[size=9][color=red]ik zeg ook maar wat[/color][/size]
[color=red][size=9]Geen zorgen voor de dag van morgen,
dat haalt de kracht uit vandaag![/size][/color]
apolonia
Berichten: 184
Lid geworden op: 06-11-2017 06:21

Bericht door apolonia » 07-11-2017 09:58

Heb mijn TV op een Sataliet en oa een zeer goede Duitse zender .
Deze heeft privé films gevonden uit de Nazi tijd en vertoond .
Ik vond het mijn plicht er naar te kijken en ontkwam niet aan het nare gevoel van nu en heden.
Met al het Populisme het als een kudde achter een leider aan te te lopen .
Of het nu Baudet of in Oostenrijk of LePen is , men denkt niet na.
En roept de een Bhèèh roepen de anderen dat ook.
Dat er bij Ajax voetbal wedstrijden ! foto's worden vertoond van twee gedeporteerde jongetjes ( vergast in Litouwen)
In Rome een beeld van Anne Frank in een Roma T Shirt .
Het of Das Volk is gewoon voor 80% dom .
Bezind eer men Begint
Probeer ook eens de andere straat buiten je eigen
klaver
Site Admin
Berichten: 168
Lid geworden op: 31-10-2017 16:35

Bericht door klaver » 07-11-2017 12:23

Maar er zijn toch nog genoeg 'verstandige' mensen ! Noch Baudet noch Wilders is aan de macht ! Dat komt omdat het merendeel van de bevolking niet op ze heeft gestemd ! ( of die dan verstandige keuzes heeft gemaakt is vers 2 ! ). Ik denk dat het een soort golfbeweging is; in tijden van maatschappelijke onrust zijn er altijd een paar schreeuwers waar men als makke schapen achteraan hobbelt. Dat zie je niet alleen in Nederland maar in heel Europa.
Feit is dat als je met die mensen in debat gaat dat hun 'oplossingen' maar flinterdun zijn! En dan vallen ze door de mand !
Hitler had het hele debacle van WO 1 waarmee hij de onvrede van het volk kon voeden en kreeg het voor elkaar om daar een dictatuur uit te smeden. Ik geloof toch dat dat in de huidige tijd moeilijker is.
Lampje
Moderator
Berichten: 239
Lid geworden op: 01-11-2017 15:37

Bericht door Lampje » 07-11-2017 16:06

Mee eens Klaver.
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan.
Plaats reactie