Nieuws uit het Binnenhof

Lampje
Moderator
Berichten: 239
Lid geworden op: 01-11-2017 15:37

Bericht door Lampje » 26-11-2017 14:54

Gevaarlijk zijn álle machthebbers die zwart-wit denken en de nuances niet willen/kunnen zien.
Helaas schreeuwen zij meestal het hardst.
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan.
apolonia
Berichten: 184
Lid geworden op: 06-11-2017 06:21

Bericht door apolonia » 26-11-2017 16:39

Waarom doen de Nederlanders het werk van de Polen dan niet?
Dat is vuil werk begint men niet aan en dan voor de helft van een Nederlands Salaris .
Men roept elkaar na, zonder nadenken en daar maken de Wilders en Bauderts gebruik van .
Het domme klootjes volk ( mag ik niet zeggen ik weet het )
Hebben onmiddelijk hun oordeel klaar , ga je er verder op in! kapt men af
Kunstenaren of het nu Theater is , schilders Beelhouwers enz , zijn Aanstellers
Werkschuw tuig die teren op onze centen .
Kreeg ik laatst naar mijn hoofd geslingerd net zoals de snob in Frankrijk.
Het is altijd op HUN kosten , maar zich nooit verdiept in deze beroepen .
Wat ooit Nederland ( Gouden Eeuw) Kunst land was! met de grote Hollandse Schilders .
Is door het Protestandtisme en vooral Calvinisten om zeep geholpen .
Het Calvinisme zit in de Nederlandse Cultuur verweven en daarom ben ik nu (een snob) in Frankrijk.
Gewoon om adem te kunnen halen .
Vluchtelingen zitten nergens voor hun lol en hebben hulp nodig van de Medemens omdat ze alles kwijt zijn.
Wagen hun leven er voor en dat komt alles deze ontwrichting! door dat wij zo nodig bommen moeten gooien.
Word dan ook zwaar aan verdiend deze wapen Industrie .
En van het een komt het ander IS is ook niet uit de lucht komen vallen .
De mensheid is met een Neergang bezig wat niet meer te stoppen is .
Probeer ook eens de andere straat buiten je eigen
Dewida
Berichten: 270
Lid geworden op: 31-10-2017 17:53

Bericht door Dewida » 26-11-2017 16:53

[quote="apolonia"]
De mensheid is met een Neergang bezig wat niet meer te stoppen is .[/quote]

Mee eens...op vrijwel elk gebied zijn we verkeerd bezig.
Hebzucht en honger naar macht en overheersing zijn daarvan de ergste en maakt de mensheid kapot.

[size=7]...staat in m'n glazen bol..........[/size] :roll:
Klein zijn kan óók leuk zijn.
DwS
Berichten: 58
Lid geworden op: 17-11-2017 13:13

Bericht door DwS » 26-11-2017 17:02

[quote="Dewida"]Hebzucht en honger naar macht en overheersing zijn daarvan de ergste en maakt de mensheid kapot.[/quote]Minstens zo nefast is het wederzijdse onbegrip. Groepen die elkaar niet begrijpen, en vaak zelfs niet willen begrijpen. Elk volk krijgt de leiders die het verdient. Dat ondervonden de Duitsers in 1933. Dat ondervinden de Yankees anno 2016. En dan kunnen wij ook ondervinden anno ...
Wederzijds begrip, het afzweren van het wij-zijdenken, is volgens mij het allerbeste wapen tegen al wie zich, al dan niet gesteund door een "bende" poogt op te werpen als de "grote leider". Of dat heerschap nu Rutte heet, of Wilders, of indertijd Fortuyn is niet eens zo belangrijk.
Wij Nederlanders, we kúnnen het nog! Dat bewezen we met de laatste verkiezingen. Ook de Fransen, apolonia, kunnen het. Ook zij kozen toch net niét voor het bruine FN-gedachtegoed. De Amerikanen zijn dit keer de mist in gegaan. Hopelijk hebben ze tegen volgende keer hun lesje geleerd. De Duitsers zijn hopelijk hun harde les niet vergeten. En de Engelsen zijn vandaag hopeloos verdeeld over de brexit, wat May ook moge beweren.
apolonia
Berichten: 184
Lid geworden op: 06-11-2017 06:21

Bericht door apolonia » 26-11-2017 17:27

Marine LePen is een soort Wilders ( wel met advokaten diploma) maar dat zegt niet veel.
Ze heeft een paar flinke fouten gemaakt bij TV discussies dan blijkt de FN Front Nationaal corrupt te zijn .
Valse afgevaardigen in geschreven in het EU Parlement kreeg de salarissen op de naam van de Partij of haar Eigen en zo was Marine met haar Club opeens weg .
Maar de Fransen gebruikten de hele FN als druk middel en chantage tegen de regering .
Fransen zijn niet zo hokjes mensen Frankrijk heeft de meeste feestdagen, Heilige zus en zo dag dan overlijden van de Heilige zus en zo .
Dan begint het weekend weer enz.
Volgens mijn Franse buurman zijn de Fransen lui " en morgen de zondsvloed"
De huidige President kent zijn pappenheimers , kijken wat dat word.
Ik vind de Fransen net een grote Mierenhoop, waar ze allemaal een andere ( hun) kant op gaan .
Het land staat er slecht voor maar welk land niet.
Trouwens als ik zou kiezen in Nederland zou ik natuurlijk op DEWI stemmen .
Maar men maakt het stemmen voor Nederlanders in het Buitenland zo ingewikkeld .
Dat we er niet eens aan beginnen .
Nog even dit! na mijn gescheld op NL ! vele die hier dachten te gaan wonen ! keren terug naar Nederland binnen een aantal jaren.
Dus wie weet :wink:
Probeer ook eens de andere straat buiten je eigen
klaver
Site Admin
Berichten: 168
Lid geworden op: 31-10-2017 16:35

Bericht door klaver » 26-11-2017 18:03

[quote="apolonia"]Waarom doen de Nederlanders het werk van de Polen dan niet?
Dat is vuil werk begint men niet aan en dan voor de helft van een Nederlands Salaris .
.[/quote]
Even een nuance ! Veel 'bazen' huren veel liever Polen in omdat die voor een schijntje willen werken. Nederlanders moeten ze het volle pond betalen volgens de wet en daar passen ze dan ook voor !
apolonia
Berichten: 184
Lid geworden op: 06-11-2017 06:21

Bericht door apolonia » 27-11-2017 08:43

Moderne Slavernij dus , dacht dat er een Europees plan klaar lag om de Polen het zelfde Europeese salaris te geven.?
Weet niet veel over de Nieuwe Regering in Nederland , het komt op mij over als een gezellige thee salon met tegen 5 en een glaasje of 2/ 3 met een pinda bakje.
Op jullie kosten :wink:
De Franse President Macron was van te voren goed voorbereid mocht hij gekozen worden.
2 dagen na zijn verkiezing bewoog hij zich al door Europa om Orders binnen te halen voor Frankrijk .
En met zijn Franse charme lukt dat aardig .
Probeer ook eens de andere straat buiten je eigen
Lampje
Moderator
Berichten: 239
Lid geworden op: 01-11-2017 15:37

Bericht door Lampje » 27-11-2017 16:00

[quote="DwS"]
Wederzijds begrip, het afzweren van het wij-zijdenken, is volgens mij het allerbeste wapen tegen al wie zich, al dan niet gesteund door een "bende" poogt op te werpen als de "grote leider". [/quote]

Precies.
Ik heb mijn dochters altijd verteld op te passen voor groepsdenken, vooral als het "Wij zijn beter dan zij" om de hoek komt kijken.

Ook sommige collega's hadden daar last van.
Ze waren bijna allemaal anti VVD, ikzelf ook, maar toen ik op een dag in de koffiekamer zei, dat ik een bepaalde opmerking van Frits Bolkestein echt goed vond, was de reactie: "Ja zeg, die is van de VVD"
Alsof iemand dan niet ook soms goede ideeën kan hebben.

Er wordt dikwijls door mensen tegen me gezegd: "Ik kan jou niet plaatsen"
M.a.w. ik pas in geen enkel hokje, er is altijd wel weer iets dat naar buiten steekt, gelukkig...
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan.
apolonia
Berichten: 184
Lid geworden op: 06-11-2017 06:21

Bericht door apolonia » 27-11-2017 17:11

Bravo Lampje als mensen zeggen " ik kan jou niet plaatsen" lijkt mij dat een compliment en aub houden zo.
Heb jou altijd tamelijk dapper gevonden .
Probeer ook eens de andere straat buiten je eigen
Lampje
Moderator
Berichten: 239
Lid geworden op: 01-11-2017 15:37

Bericht door Lampje » 28-11-2017 16:22

:oops: :oops: :oops:
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan.
Plaats reactie