Nieuws uit het Binnenhof

Dewida
Berichten: 270
Lid geworden op: 31-10-2017 17:53

Bericht door Dewida » 11-11-2017 18:58

[url=https://www.animaatjes.nl/plaatjes/lachen][img]https://www.animaatjes.nl/plaatjes/l/la ... -65759.gif[/img][/url]
Klein zijn kan óók leuk zijn.
Lampje
Moderator
Berichten: 239
Lid geworden op: 01-11-2017 15:37

Bericht door Lampje » 11-11-2017 19:29

Ach ja.........Dat kon je als baby ook, toch? :lol:
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan.
klaver
Site Admin
Berichten: 168
Lid geworden op: 31-10-2017 16:35

Bericht door klaver » 15-11-2017 23:21

[quote="Lampje"]Ach ja.........Dat kon je als baby ook, toch? :lol:[/quote]

Jawel maar toen hoefde je nog niet te werken !
Lampje
Moderator
Berichten: 239
Lid geworden op: 01-11-2017 15:37

Bericht door Lampje » 16-11-2017 16:15

Grijns.....
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan.
Dewida
Berichten: 270
Lid geworden op: 31-10-2017 17:53

Bericht door Dewida » 25-11-2017 06:12

Citaat uit AD-Online 25-11-2017..:

[i]Wilders noemt de verhoging van de btw, het ‘begraven’ van het bindende referendum en de afschaffing van zowel de dividendbelasting en de wet-Hillen. ,,Het ergste is nog dat asielzoekers van alles cadeau wordt gedaan, van woningen tot zorg, van fysiotherapie tot de tandarts. Terwijl voor Nederlanders de kosten alleen maar stijgen. Heel het land zit na de crisis te wachten op lastenverlichting, maar het tegenovergestelde gebeurt. Rutte is gewoon een oplichter.’’[/i]

Zo is dat, en wie dit niet beamen wil behoort óók tot zijn bende.... :roll:
Klein zijn kan óók leuk zijn.
DwS
Berichten: 58
Lid geworden op: 17-11-2017 13:13

Bericht door DwS » 25-11-2017 12:43

[quote="Dewida"]...dat asielzoekers van alles cadeau wordt gedaan... [...]...Terwijl voor Nederlanders de kosten alleen maar stijgen...[/quote]Hiermee ben ik het niet helemaal eens. Wilders veegt het leed van asielzoekers volledig onder de mat. Staan wij er wel eens bij stil waarom die lui hier asiel aanvragen?[quote="Dewida"]Zo is dat, en wie dit niet beamen wil behoort óók tot zijn bende.... :roll:[/quote]Verwordt mijn Nederland stilaan tot een oord waar niemand nog zijn mening durft te zeggen, enkel maar uit angst tot deze of gene bende te worden gerekend? Zelf ben ik niet gauw bang. Maar dat velen banger worden met de dag, dat ervaar ik al vele jaren lang.
I.p.v. wie het niet met Wilders (of u, Dewida) eens is te brandmerken als behorende tot de "bende van de oplichter Rutte" zou het u tot eer strekken indien u het échte debat aangaat en tenminste erkent dat het verhaal van de asielzoekers wel "ietjes ingewikkelder" ligt dan het wij-zij-discours van Wilders. Vooral als de ingewikkeldheid uw petje te boven gaat. Dat toegeven is géén schande! Want bij mij is het eender zo.
Dewida
Berichten: 270
Lid geworden op: 31-10-2017 17:53

Bericht door Dewida » 25-11-2017 14:40

[quote]Dewida schreef:
...dat asielzoekers van alles cadeau wordt gedaan... [...]...Terwijl voor Nederlanders de kosten alleen maar stijgen...[/quote]

[quote="DwS"]Hiermee ben ik het niet helemaal eens. Wilders veegt het leed van asielzoekers volledig onder de mat. Staan wij er wel eens bij stil waarom die lui hier asiel aanvragen?[/quote]

Tsja, ik begrijp dus dat niet mee eens zijn niet van je...waar ben je het dan niet mee eens?......dat ze alles kado krijgen? want dat is het punt waar het over gaat hier.........is Wilders dus óók niet omdat bij hen alles blijkt te kunnen maar als het om de autochtoon gaat is plots alles moeilijk,moeilijk.....heeft niets met al dat leed dat beslist niet onder de mat wordt geveegd....ze krijgen immers toch alles gratis dat ze nodig hebben?
Hoor Wilders nergens zeggen dat zoiets op moet houden in deze context.
Hoor hem WEL zeggen dat de overheid ook de autochtoon eens wat meer tegemoet mag komen als alles maar kan voor die asielzoekers.

[quote="DwS"]...I.p.v. wie het niet met Wilders (of u, Dewida) eens is te brandmerken als behorende tot de "bende van de oplichter Rutte" [/quote]

Wel als je op de hand van Rutte bent want het is een boef........en de Kamer begint ook zo langzaamaan te morren over die man........het misplaatste lachebekje.

DwS, ik vindt Wilders met grote regelmaat een eikel.
Zijn gezeur over kopvodden en nog veel meer zijn klinkklare onzin.
Maar regelmatig zegt hij óók nuttigen dingen en noemt alles bij naam.
Heeft ook regelmatig het gelijk aan zijn zijde, maar dat toegeven is voor velen maar moeilijk.

Maar hij wordt meeststijds nog vóór hij zijn mond open kan doen al weggehoond door de "politiek correcte " figuren.
De aversie in de regering tegen hem is zó groot dat werkelijk álles wat hij ter berde brengt en nog zal brengen in de toekomst bij voorbaat uit vooroordeel zal worden genegeerd......door diezelfde politiek correcte figuren die allemaal precies weten hoe het hoort, vinden zij dan, de achterbakse ,hypocriete huichelaars.
Geef mij dan Wilders maar ,ook al is het vaak een eikel , die zegt wat hij vindt en denkt...in een voor iedereen begrijpelijk nederlands.
In de beslotenheid van prive zijn velen het met hem eens, maar in openbaarheid zijn ze plots "politiek correct " baan,verworven status, en aanzien en eigen portomonee tellen dan plots zwaarder he?......, walgelijk.
Klein zijn kan óók leuk zijn.
DwS
Berichten: 58
Lid geworden op: 17-11-2017 13:13

Bericht door DwS » 25-11-2017 17:51

[quote="Dewida"]Tsja, ik begrijp dus dat niet mee eens zijn niet van je...waar ben je het dan niet mee eens?[/quote]Stellen dat asielzoekers "alles cado" krijgen, maar tegelijkertijd totaal voorbijgaan aan hun geleden leed. Met name WAAROM zij asielzoekers zijn. Iemand die hier in Nederland (of in een ander Westers land) toekomt met enkel de kleren aan het lijf, en die je gratis voedt omdat hij gewoon geen cent makt. Is dat een "cado"? Ik noem dat het "lenigen van hoogdringende nood". Met dat woord "cado" ga ik totaal niet akkoord.[quote="Dewida"]Hoor Wilders nergens zeggen dat zoiets op moet houden in deze context.
Hoor hem WEL zeggen dat de overheid ook de autochtoon eens wat meer tegemoet mag komen als alles maar kan voor die asielzoekers.[/quote]Dan hoor ik hem vaak iets heel anders zeggen. De kreet "minder Marokkanen" vergeten? Niet zo fraai. Als hij nu nog had geroepen "meer Nederlanders".
Maar dat hééft hij niet geroepen, hé! Toch?[quote="Dewida"]
Wel als je op de hand van Rutte bent want het is een boef...[/quote]De samenleving hier is complexer dan het Rutte-Wildersverhaal. Het is niet óf Rutte, óf Wilders. Als ik mijn leerlingen in 42 jaar onderwijs voor één ding heb gewaarschuwd, dan is het wel voor dit soort zwartwitdenken. Het leven is méér dan 50 tinten grijs. Het leven is een regenboog. En de politiek is een afspiegeling ervan. Dat of-of-gepraat moeten we met zijn allen eens dringend gaan afleren. Ik hoor het hoe vaker hoe méér, en mijn vrees is dat dit op termijn gaat uitmonden in conflicten en zelfs (burger)oorlog. Niet goed bezig dus![quote="Dewida"]DwS, ik vindt Wilders met grote regelmaat een eikel.
Zijn gezeur over kopvodden en nog veel meer zijn klinkklare onzin.
Maar regelmatig zegt hij óók nuttigen dingen en noemt alles bij naam.
Heeft ook regelmatig het gelijk aan zijn zijde, maar dat toegeven is voor velen maar moeilijk.[/quote]Ik kan het niet laten, zal wel beroepsmisvorming zijn, maar het is "ik vind", zonder t. (Ik drink nooit thee.) Maar goed, terzake. Het discours van Wilders is allesbehalve duidelijk. Mij komt het bijzonder dubbelzinnig over. Die kerel roept wat over vreemdelingen, en vele Nederlanders interpreteren dit als het "verdedigen van de eigen burgers". Terwijl het in sé geen verdediging is, maar een regelrechte aanval. Toen de bende van Mladic, onlangs tot levenslang veroordeeld, in de jaren 1990 8000 moslimjongens en -mannen in koelen bloede vermoordde in Srebenica, toen deden zij dit ook uit "zelfverdediging". Want vergeten we niet dat moslims ook geregeld de dorpen van Serviërs plunderden. Dus moesten die Serviërs zich maar verdedigen. Met als resultaat het ergste bloedblad in Europa sinds de oorlog 1940-45!
Dát is wat ik zo gevaarlijk vind aan mensen als Wilders: het vermommen van een aanval als "verdediging".[quote="Dewida"]Maar hij wordt meeststijds nog vóór hij zijn mond open kan doen al weggehoond door de "politiek correcte " figuren.[/quote]Die politiek "correcte figuren" zijn allemaal lid van de VVD, van "de bende van Rutte"?[quote="Dewida"]De aversie in de regering tegen hem is zó groot dat werkelijk álles wat hij ter berde brengt en nog zal brengen in de toekomst bij voorbaat uit vooroordeel zal worden genegeerd......door diezelfde politiek correcte figuren die allemaal precies weten hoe het hoort, vinden zij dan, de achterbakse ,hypocriete huichelaars.[/quote]Niet alleen in de politiek, Dewida. Ook mensen als u en ik, die in het geheel niet politiek actief zijn hebben onze mening over hem. Inderdaad, hij heeft een vrij grote schare aanhangers. Maar het blijft een feit (!) dat hij maar niet verkozen raakt, al scheelt het soms niet veel. Dat betekent nog altijd dat een meerderheid niet voor zijn politiek programma te vinden is. Zijn dat dan allemaal hypocriete huichelaars? Allemaal lid van de "bende van Rutte"?
Mooi gevonden pleonasme overigens, die "hypocriete huichelaars". Ik ken geen andere huichelaars dan hypocriete. (Excuseert u me mijn beroepsmisvorming.)[quote="Dewida"]Geef mij dan Wilders maar ,ook al is het vaak een eikel , die zegt wat hij vindt en denkt...[/quote]Ik ben ervan overtuigd dat zo ongeveer elke politicus "zegt wat hij denkt". Ook Mark Rutte! Al ben ik het (ook) met hem vaker niet dan wel eens. Wilders is helemaal geen unicum hoor.[quote="Dewida"]...in een voor iedereen begrijpelijk nederlands.[/quote]Doordat elk van ons vandaag beschikt over tal van communicatiemogelijkheden (enkelrichtings zoals tv en krant, maar ook dubbelrichtings zoals het internet en telefoon) leven we met zijn allen in de mening dat we alles kunnen begrijpen en doorgronden. Tegelijkertijd is precies door de opkomst van de media onze maatschappij heel complex geworden. In zekere zin "weten wij te veel". We kunnen dit niet aan, onze harses zijn daarvoor niet gemaakt. Vergeet niet dat onze voorouders tienduizenden jaren lang toefden in zeer eenvoudige vormen van samenleven: nomaden hechtten minder belang aan "eigendom" dan sedentairen. Op amper een paar duizend jaar tijds ontwikkelde zich een hoogtechnologisch wereld waaraan ons brein zich nog lang niet heeft kunnen aanpassen. Dat veroorzaakt frustraties. Wanneer het dan slecht gaat roepen we met zijn allen om politici die het "simpel en eenvoudig" kunnen uitleggen. Wilders appelleert aan die frustratie en duizenden trappen erin, met ogen wijdopen!
Toch geeft het me hoop dat na het rampzalig uitgevallen referendum rond de brexit en de zo mogelijk nog rampzaliger kiesgang in de States die Trump in het Witte Huis bracht, in Frankrijk het Front National van Le Pen naast de hoofdprijs greep, net als Wilders hier. Ik hoop dat het wáár is dat de politiek op het Europese vasteland van een "nog ietsjes hoger" niveau is dan wat de Britten en de Yankees hebben uitgevreten. Tot hun eigen scha en schande![quote="Dewida"]In de beslotenheid van prive zijn velen het met hem eens, maar in openbaarheid zijn ze plots "politiek correct " baan,verworven status, en aanzien en eigen portomonee tellen dan plots zwaarder he?......, walgelijk.[/quote]Valt het u niet op dat vooral Wilders zélf op die "eigen portomonee" speelt? Want "al die asielzoekers kosten u en mij toch wel héél veel centen hé. En dat moet nou maar eens afgelopen zijn!" (Niet mijn discours, wel dat van Wilders.)
Dewida
Berichten: 270
Lid geworden op: 31-10-2017 17:53

Bericht door Dewida » 25-11-2017 19:00

[quote="DwS"]Ik kan het niet laten, zal wel beroepsmisvorming zijn, maar het is "ik vind", zonder t. (Ik drink nooit thee.)[/quote]

Oke, alleen hierom al ga ik niet verder in deze discussie.
Klein zijn kan óók leuk zijn.
DwS
Berichten: 58
Lid geworden op: 17-11-2017 13:13

Bericht door DwS » 25-11-2017 19:16

[quote="Dewida"]Oke, alleen hierom al ga ik niet verder in deze discussie.

Heb nu eenmaal een aversie tegen taalpuristen,sorry![/quote]Dit is flauw. Eén enkel klein, humoristisch bedoeld zinnetje vergroot u uit, hooguit 2% van de inhoud van mijn posting. De overige 98% gooit u dus weg. Kunt u dit rijmen aan deze uitspraak van u?[quote="Dewida"]Het gaat namelijk om de inhoud, niet om het uiterlijk.[/quote]Mij gaat het om de inhoud. Over de vorm of het uiterlijk val ik nooit. U blijkbaar wél? Ik hoop dat mijn verontschuldiging bij voorbaat u niet ontging? Ik schreef toch:[quote]Ik kan het niet laten, zal wel beroepsmisvorming zijn...[/quote]Bij deze daarom ondubbelzinning mijn excuses, als de boodschap verkeerd overkwam. Hopelijk bekijkt u nu de overige 98% van mijn posting. En kunnen we het weer over de inhoud hebben. Want dié is toch belangrijk, niet? En daar dient een forum voor. Toch?
Plaats reactie