Windmolens en andere politieke issues.

apolonia
Berichten: 184
Lid geworden op: 06-11-2017 06:21

Bericht door apolonia » 06-12-2017 08:03

Met die lach! kan hij alle kanten op zonder in de Politieke moeilijkheden te raken.
Deze lach is een Diplomatieke! en beter dan met atoom bommen te zwaaien, de Ambasade naar Jerusalem te verplaatsen en ander ongeleiden projectielen .
Met deze lach kan je Twitter niet vol plakken .
Poetin probeerd het ook , maar die lach lukt nooit helemaal, ziet er wat stijfjes en onbetrouwbaar uit.
Als Keurige Nederlander blijft Rutte bij zijn kopje thee met Verkade biskwietje.
Terwijl de andere van Europa naar Afrika gaan om te proberen dat te Koloniseren om later daar profijt van te trekken .
De Franse President in Saoudie grote opdrachten binnen haald voor de Air Bus .
Een Europees project waar Nederland des tijds niet aan mee wilde doen .
Toulouse maakt voor miljoenen+ de motoren en Duitsland dacht ik de Carroserie ( weet niet hoe dat bij een vliegtuig heet) .
Maar wie weet krijgt Nederland een Mega opdracht voor de Hollandse fietsen .
Binnenkort wil men Parijs auto vrij maken en de Parijzenaren per fiets naar hun werk sturen. :roll:
Probeer ook eens de andere straat buiten je eigen
DwS
Berichten: 58
Lid geworden op: 17-11-2017 13:13

Bericht door DwS » 06-12-2017 16:22

[quote="Dewida"]Ja, een achterbakse lach.....waarmee hij iedereen enkel uitlacht.
Alsie politiek gezien in het nauw gedreven wordt lacht ie maar wat,de kneus.[/quote]Ben het lang niet altijd eens met Rutten. Hoe oneens ik het vaak met hem ben, je ken hem onmogelijk op hetzelfde lage niveau plaatsen als een Nigel Farrage. Die heeft gekregen waar hij met zijn grote bek om vroeg: de brexit. Om dan... héél laf er vanonder te muizen.
Een nog grotere bek heeft Trump. Over Poetin hoeven we zelfs niet te discussiëren. Over Erdogan blijven we beter stil. En over nog ergere figuren in vele derdewereldlanden kunnen we anderzijds onze kritiek niet luid genoeg laten klinken.
We hebben de politici die we verdienen. Nog méér afzeiken maakt de job alleen maar oninteressanter voor wie nog wél idealen heeft. Precies die afzeikmentaliteit verwijt ik Wilders. Of in Frankrijk Le Pen. In het VK die Nigel Farrage. En de Republikeinen in de States hebben de laatste 40 jaar niet anders gedaan dan de mensen wijsgemaakt dat ze "kwaad" moesten zijn op "de politiek". Het resultaat ondervinden ze daar nu aan den lijve.
In die afzeikmentaliteit weiger ik mee te gaan, hoe oneens ik het met sommige politici ook ben. En wel omdat ik dit mijn burgerplicht vind. Burger van een vrij land, met rechten waarvoor generaties hard hebben moeten vechten. En waarvoor we vandaag zullen moeten blijven vechten. Afzeiken noem ik geen vechten; dat is de gemakkelijkheidsoplossing. Afzeiken maskeert de intellectuele luiheid om geen échte kritiek te hoeven leveren.
Lampje
Moderator
Berichten: 239
Lid geworden op: 01-11-2017 15:37

Bericht door Lampje » 06-12-2017 17:05

Mee eens, in zoverre dat het niet iedereen gegeven is inhoudelijke kritiek te leveren, en dan is afzeiken vaak de enige optie om het ongenoegen te uiten.

Maar zeker van de mensen die zelf in de politiek zitten mag je verlangen dat ze hun kritiek onderbouwen.
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan.
DwS
Berichten: 58
Lid geworden op: 17-11-2017 13:13

Bericht door DwS » 06-12-2017 23:28

[quote="Lampje"]Mee eens, in zoverre dat het niet iedereen gegeven is inhoudelijke kritiek te leveren, en dan is afzeiken vaak de enige optie om het ongenoegen te uiten.[/quote]Als de afzeikmentaliteit zich laat gevoelen in het stemhokje, dan zit er gewis stront aan de knikker. Dan is het... te laat. De prille Duitse democratie anno 1933 bleek niet tegen de afzeikmentaliteit opgewassen. De gevolgen daarvan beperkten zich niet tot Duitsland. Ook de democratie in de States lijkt me er gevoeliger voor dan hier op het Oude Continent. Zelfs de Britten hebben zich laten vangen.
Hoog tijd dat we leren om ofwel inhoudelijk kritiek te leveren, ofwel ons ongenoegen op een andere manier duidelijk maken dan enkel maar afzeiken. Want daarvan wordt niemand beter.[quote="Lampje"]Maar zeker van de mensen die zelf in de politiek zitten mag je verlangen dat ze hun kritiek onderbouwen.[/quote]Als je dan toch wil afzeiken, zeik dan in de eerste plaats die politici af die van afzeiken hun handelsmerk hebben gemaakt. Wilders naam zal ik in deze maar niet noemen, zeker...?
apolonia
Berichten: 184
Lid geworden op: 06-11-2017 06:21

Bericht door apolonia » 07-12-2017 08:25

Al deze die je op noemd DwS! willen de Nederlandse Tradities behouden .
Nederland met en voor Nederlanders .
Maar men begrijpt niet! dat de Wereld er buiten veranderd .
Wat de Engelsen doen was on doordacht , las dat zelfs de Regering niet alles goed had door gerekend .
Het is dus wederom het menselijke Kudde gedrag , de Individualisten die waarschuwen worden Onthoofd of Dood geschoten .
En zo is het altijd geweest , Beschavingen komen en gaan dan weer .
Probeer ook eens de andere straat buiten je eigen
Lampje
Moderator
Berichten: 239
Lid geworden op: 01-11-2017 15:37

Bericht door Lampje » 07-12-2017 15:49

Het heeft ook te maken met het feit dat veel politici niet in staat lijken te zijn e.e.a. in voor iedereen begrijpelijke taal te spreken.
Dan krijgen die paar die dat wel doen vanzelf meer aanhang.

Mijn wederhelft werkte een poos bij de Nederlandse Bank om computergestuurde geld-tel machines uit te testen.
Daarvoor moest hij rapporten schrijven, hetgeen hij in zijn vorige banen ook al gewend was, alleen was deze materie nog ingewikkelder.
En bij de bank waren ze uitgebreide rapportage gewend had hij al gezien.

Hij vroeg me e.e.a door te lezen, en ik stopte een rapport van 3 kantjes in één A-viertje.
Alle mooie volzinnen er uit, evenals mooie woorden die niks toevoegden. Alles onderverdeeld in punten, met bij elk punt kort de knelpunten en eventuele oplossingen.
Men was eerst verbaasd zo'n dun rapport te krijgen, maar ja, het klopte wel.
Toen ik dat een paar keer gedaan had werden zijn rapporten als voorbeeld genomen voor de anderen....

Ze zouden in de politiek ook een poosje voor de klas in de basisschool moeten, dan leer je wel duidelijk en kort te zijn.
In het begin merk je vaak dat een paar kinderen in je klas iets anders doen dan je verwachtte.
Dan ontdek je dat je uitleg inderdaad ook op díe manier begrepen kon worden, en dus niet eenduidig was.
Een goede les dus voor mij.

Nu hoor ik op de ledenvergadering van de huurders-vereniging, waar ik in het bestuur zit, vaak na mijn uitleg over wettelijke zaken "Oh, nou snap ik het"
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan.
DwS
Berichten: 58
Lid geworden op: 17-11-2017 13:13

Bericht door DwS » 07-12-2017 18:44

[quote="Lampje"]Het heeft ook te maken met het feit dat veel politici niet in staat lijken te zijn e.e.a. in voor iedereen begrijpelijke taal te spreken.
Dan krijgen die paar die dat wel doen vanzelf meer aanhang.[/quote]Klopt voor zover de kunst om complexe materie eenvoudig te verwoorden vele malen moeilijker is dan de kunst om eenvoudige materie eenvoudig te verwoorden. Dat talent is nu eenmaal zeldzaam.
Het ontberen van dat talent mag echter nooit een reden tot afzeiken worden. Het al te makkelijk verwoorden van al te makkelijke materie daarentegen moet onze alarmbelletjes doen rinkelen.
Mijn leerlingen hoop ik een gezonde zin voor kritiek te hebben mogen bijbrengen. D.w.z. dat zij zich een minimum aan moeite dienden te getroosten om ook dié medeleerlingen te aanhoren die de kunst van de beknoptheid niet zo goed beheersten. Vaker hoorde ik uit de mond van een lang-van-stofleerling toch flink wat sterkere nuances dan bij leerlingen met beknopter taalgebruik. Degenen die beknoptheid en nuance wisten te combineren... ik ben er zo niet veel tegengekomen in 43 jaar carrière. Mijn 10 vingers volstaan om ze te tellen...
Zij zijn uitzonderingen. We bedriegen onszelf als we hén als norm nemen. De meesten kunnen een moeilijke materie niet erg beknopt weergeven zonder aan nuance in te boeten. Laten we onze wens terzake niet tot werkelijkheid nemen.
Velen menen dat Wilders de kunst verstaat. Die mening deel ik hoegenaamd niet. Die man verkondigt gewoon totale onzin zonder zelfs maar de minste zin voor nuance. Nogal wiedes dat hij zich de luxe van beknoptheid kan veroorloven.
DwS
Berichten: 58
Lid geworden op: 17-11-2017 13:13

Bericht door DwS » 07-12-2017 18:49

[quote="apolonia"]Het is dus wederom het menselijke Kudde gedrag[/quote]U slaat de nagel op de kop, apolonia. De meeste mensen, voor een keuze gesteld, volgen altijd de makkelijkste weg. Een eenvoudige voorstelling van de realiteit gaat er beter in dan een genuanceerde.
Neem nu wetenschap. Hier in Europa is creationisme gelukkig niet zo populair. Maar elders (de States, Zuid-Korea, Japan - toch geen ontwikkelingslanden) geloven miljoenen dat god de wereld in 6 dagen van 24 uur heeft gemaakt. En wel omdat het verhaal uit Genesis nu eenmaal veel makkelijker te begrijpen valt en véél korter is dan Darwins "The origin of species".
apolonia
Berichten: 184
Lid geworden op: 06-11-2017 06:21

Bericht door apolonia » 08-12-2017 07:33

Raad iedereen aan gewoon ZIJN EIGEN ding te doen en dat naar zijn Eigen geweten.
Neem eens een eenzame ouderen op je Kerst eten of ga op bezoek bij een alleen staande .
Stel eens vragen aan je Buren waarvan de vrouw met hoofddoek loopt of vraag ze op de thee .
Dan merk je dat ze niet zo erg zijn en leuk te weten hoe Fatima kookt .
Die Politici en die daar aan mee doen! links of rechts laten liggen , die zijn alleen maar met hun Eigen wereldje bezig die meestal niet de jouwe is.
Ik ben zeer voor Burgelijke Ongehoorzaamheid en het beste zou zijn!
Gewoon een door "Het Volk" geprogrameerde on Hackbare Computers die regeren .
Kost miljarden minder .
Probeer ook eens de andere straat buiten je eigen
klaver
Site Admin
Berichten: 168
Lid geworden op: 31-10-2017 16:35

Bericht door klaver » 08-12-2017 10:31

[quote="apolonia"]
Ik ben zeer voor Burgelijke Ongehoorzaamheid en het beste zou zijn!
Gewoon een door "Het Volk" geprogrameerde on Hackbare Computers die regeren .
Kost miljarden minder .[/quote]
En dan is er [i]altijd[/i] iemand die dan 'de leiding' neemt en voor je het weet lopen we weer achter een dictator aan.
Plaats reactie