Windmolens en andere politieke issues.

DwS
Berichten: 58
Lid geworden op: 17-11-2017 13:13

Bericht door DwS » 01-12-2017 19:07

[quote="Lampje"]Daar schieten de mensen die nu tegen zo'n rij molens aankijken weinig mee op...[/quote]Dat geldt evengoed voor onze betovergrootouders die tegen zo'n rij windgemalen moesten aankijken.[quote="Lampje"]... evenals degenen die er een zo dicht bij hebben staan dat ze er veel geluidsoverlast van ondervinden.[/quote]Waarom hoor je zo weinig over geluidsoverlast van het wegverkeer?
apolonia
Berichten: 184
Lid geworden op: 06-11-2017 06:21

Bericht door apolonia » 02-12-2017 10:21

Op de wegen in Nederland rij je altijd tussen de hoge geluidswerende schermen door .
Daar achter blijken woonwijken te zijn .
In de Pyreneeen staan ook Windmolens, maar niet in het gezicht , dat gaat in NL niet.
Dewi! gaf niet aan welke kant het raampje zat! Windmolens overal .
Als het dan moet! laten ze er dan leuke objecten van maken door Kunstenaars of zo.
Wat ik raar vind is! dat men als maar waarschuwd om zuinig met electra te zijn .
En nu moeten we straks met zijn alle onze auto's in ruilen voor Electrische auto's .
Probeer ook eens de andere straat buiten je eigen
Dewida
Berichten: 270
Lid geworden op: 31-10-2017 17:53

Bericht door Dewida » 02-12-2017 11:22

[quote="apolonia"]
Als het dan moet! laten ze er dan leuke objecten van maken door Kunstenaars of zo. [/quote]

Zoekie werruk...?.... :mrgreen:
Klein zijn kan óók leuk zijn.
apolonia
Berichten: 184
Lid geworden op: 06-11-2017 06:21

Bericht door apolonia » 02-12-2017 14:41

Zoekie werruk ? was even puzzelen maar heb het gevonden .
Maar indien! Zou ik er hele rare Bomen opschilderen , die paal de stam en de wieken iets van de takken met begroeing en futuristische beestjes er in.
Heb je natuurlijk wel kans op enorme ketting botsingen op de wegen van bestuurders die de verkeerde kant op kijken.
Net zoals als jullie Nieuwbouw Woonwijken, moet je zoeken welk huis nu ook weer de jouwe is .
En vooral welke voordeur , alles precies de zelfde ongijn .
Probeer ook eens de andere straat buiten je eigen
Lampje
Moderator
Berichten: 239
Lid geworden op: 01-11-2017 15:37

Bericht door Lampje » 02-12-2017 16:15

[quote="DwS"]Dat geldt evengoed voor onze betovergrootouders die tegen zo'n rij windgemalen moesten aankijken.[/quote]

Er zijn maar een paar plekken in ons land waar molens op een rij staan, zoals bij Kinderdijk en in de Zaanstreek.(industriemolens)
Daar woonden dan geen mensen dichtbij.

Voor afwatering stonden- en staan hier in de polder nog steeds- heel kleine molentjes langs het water bij de sluisjes.

[quote]Waarom hoor je zo weinig over geluidsoverlast van het wegverkeer?[/quote]

Daarover heeft Apolonia al iets gezegd.Leuk detail: hier vlak bij wordt en experiment gedaan op dat gebied: een geluidsscherm van een aanplant van bamboe van ongeveer 2 meter breed. Als dat opgroeit tot 6 meter hoogte houdt het nog meer geluid tegen dan schermen.
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan.
DwS
Berichten: 58
Lid geworden op: 17-11-2017 13:13

Bericht door DwS » 02-12-2017 19:41

[quote="Lampje"]Daarover heeft Apolonia al iets gezegd.Leuk detail: hier vlak bij wordt en experiment gedaan op dat gebied: een geluidsscherm van een aanplant van bamboe van ongeveer 2 meter breed. Als dat opgroeit tot 6 meter hoogte houdt het nog meer geluid tegen dan schermen.[/quote]Mijn vraag had ik ietwat onzorgvuldig gesteld.
Het ongemak van windmolens kan inderdaad velerlei zijn: slagschaduw, geluid, horizonvervuiling...
Maar het ongemak vanwege het verkeer is ook velerlei. Niet alleen het geluid, waartegen men schermen plaatst. Wat te denken van luchtvervuiling? Of ongevallen met soms dodelijke afloop - toch omzeggens dagelijkse kost in ons land? Waarom hoor je dáár zo weinig over klagen? Terwijl elk van die ongemakken toch stukken érger is dan wat slagschaduw, geluid of horizonvervuiling. (Vooral dat laatste lijkt me nogal subjectief.)
Lampje
Moderator
Berichten: 239
Lid geworden op: 01-11-2017 15:37

Bericht door Lampje » 03-12-2017 14:58

Ik ben het helemaal met je eens dat verkeersongelukken gewoon worden aanvaard, daar is men aan gewend geraakt.
Maar komt er een griepvirus dan staat heel Nederland op zijn kop.

Net als ongelukken met vuurwerk.
Iemand schreef in onze krant:[color=red]Stel je voor dat iemand nu iets om mee te spelen zou uitvinden dat zoveel schade en gewonden oplevert als vuurwerk doet, dan zou dat spul acuut verboden worden.[/color]
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan.
Dewida
Berichten: 270
Lid geworden op: 31-10-2017 17:53

Bericht door Dewida » 03-12-2017 22:31

[quote="Lampje"]
Iemand schreef in onze krant:[color=red]Stel je voor dat iemand nu iets om mee te spelen zou uitvinden dat zoveel schade en gewonden oplevert als vuurwerk doet, dan zou dat spul acuut verboden worden.[/color][/quote]

Ligt er ook een beetje aan voor welke leeftijdscategorie dat speeltje bestemd is.
Kinderen die zelf in dat opzicht hun eigen verantwoordelijkheid nog niet hebben ontwikkeld moet je beschermen door het te verbieden.
Gaat het om volwassenen dan ligt verbieden toch weer iets anders.

[b][i][u]En[/u][/i][/b].....het grote geld maakt ook in deze het verschil want b.v. de auto verbieden omdat het levensgevaaarlijk kan zijn voor iedereen zou de economie in elkaar laten donderen dus dan maakt het een mensenlevens in dat geval totaal onbelangrijk.
We roepen 2x ach en wee en gaan vrolijk verder.

Welbeschouwd is het één grote hypocrisie........... 8)
Klein zijn kan óók leuk zijn.
Lampje
Moderator
Berichten: 239
Lid geworden op: 01-11-2017 15:37

Bericht door Lampje » 04-12-2017 15:14

[quote="Dewida"]

Ligt er ook een beetje aan voor welke leeftijdscategorie dat speeltje bestemd is.
Kinderen die zelf in dat opzicht hun eigen verantwoordelijkheid nog niet hebben ontwikkeld moet je beschermen door het te verbieden.
Gaat het om volwassenen dan ligt verbieden toch weer iets anders.[/quote]

Ook dan zou zo iets, uitgevonden voor de lol, dus daarom noem ik het speelgoed, niet eens gemaakt mogen worden.


[quote][b][i][u]En[/u][/i][/b].....het grote geld maakt ook in deze het verschil want b.v. de auto verbieden omdat het levensgevaaarlijk kan zijn voor iedereen zou de economie in elkaar laten donderen dus dan maakt het een mensenlevens in dat geval totaal onbelangrijk.
We roepen 2x ach en wee en gaan vrolijk verder.

Welbeschouwd is het één grote hypocrisie........... 8)[/quote]

Klopt, want "Geld stinkt niet".....
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan.
apolonia
Berichten: 184
Lid geworden op: 06-11-2017 06:21

Bericht door apolonia » 05-12-2017 13:18

Denk dat het al het negativen lam maakt , als maar narigheden .
Moorden,Ongelukken,Corruptie eindeloos geleuter over Zwarte Piet en wat al niet meer , daar krijgen jullie toch een Depressie van?

Rutte is gewoon een leuke Sportive vent op een fiets met een eeuwige lach .
Dus lach gewoon met hem mee ,deSint komt ook gewoon aan met de Stoomboot vol Zwarte Pieten .
Stap van dat Protestanten af! gaan jullie gewoon eens stout doen ( geen angst je hoeft niet in de zak)
Betaal geen Belasting of verhoogde Ziekten kosten , in deze fantasieloze wijkjes rond gaan met veel gekleurde Spuitbussen .
Gooi de Grint tegels er uit en plant Wiet , zet de plastik tuin amubelement voor de deur op de stoep + BBQ en spoel het spul weg met drank.
Zet van mijn part daar bij kei hard de Stroopwafels op .
Wees niet bang wat de Buren denken als je buiten tegen een boom sast .
Je zal zien! gaat alles veel beter , kan er van mee praten. :wink:

Trouwens! De Kerst / Winter uitgaven van "Nieuw Forum" Très Beau et Belle.
Probeer ook eens de andere straat buiten je eigen
Plaats reactie